
- De Administrator
- În nov. 22, 2018
Ministerul Mediului va face 4 trasee speciale pentru bicicliști, separate de traficul auto, în București, în zona central, conform unui proiect de ordin postat pe pagina instituției.
Proiectul implementează un program derulat de Primăria Capitalei, care prevede realizarea mai multor trasee special pentru biciclete, rețeaua existentă fiind “slab dezvoltată și nu face față nici traficului existent, dar mai ales celui de perspectivă“, conform notei de fundamentare întocmită de Ministerul Mediului: “În același timp, configurarea actuală a arterelor de circulație din București nu asigură o circulație fluentă și facilă a traficului de bicicliști şi nici nu permite o dezvoltare a rețelei de piste de biciclete care să îmbunătățească condițiile de circulație pentru această categorie de participanți la trafic”.
De asemenea, se arată în documentul ministerului, din punctul de vedere al utilizatorilor, principalele cerințe sunt legate de lipsa benzilor dedicate circulației pentru biciclete, siguranța circulației şi lipsa parcărilor, acestea fiind principalele motive pentru care nu se utilizează (mai frecvent) bicicleta. Bicicliștii sunt vulnerabili din punctul de vedere al participării la trafic, astfel că se impune ca traseele folosite de ei să fie separate de benzile de circulație pentru mașini.
Art. 1 – Se aprobă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții ”Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului București” , prevăzuți în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Indicatorii tehnico-economici
Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) mii lei 44.500
CAPACITĂȚI :
Număr străzi nr. 21
Lungime totală piste km 48,25
Suprafața totală piste mp 166,53
Număr locuri parcare biciclete buc 420
Durata de execuție luni 6
Traseul 1: P-ța Victoriei – Bd. Aviatorilor – Bd. Beijing – Str.Nicolae Caramfil – Șos. Pipera – Piața Presei Libere – Șos Kiseleff – Bd. Constantin Prezan.
Traseul 2: P-ța Victoriei – Bd. Iancu de Hunedoara – Șos. Ștefan cel Mare – Șos. Mihai Bravu.
Traseul 3: Calea Victoriei – Bd. Regina Elisabeta – Splaiul Independenței – Bd. Națiunile Unite.
Traseul 4: Bd. Libertății – Piața Constituției – Bd. Decebal – Bd. Basarabia – Stadionul Național.
Termenul de execuție a lucrărilor este de 36 luni.
Realizarea investiției propuse prin prezentul proiect contribuie la îndeplinirea cerințelor impuse României prin Tratatul de Aderare la Uniunea Europeană.
Sursa: legestart.ro